четвъртък, февруари 19, 2009

04.05.2007 10:46 - Велосипедист да се наричам...

... Първа радост е за мен!

Скоро се заговори за велосипедни алеи из прашната ни София.
Тук искам да кажа, че в градове като Видин има повече велосипедни алеи, отколкото в София.
Във великата ни София има 2 велосипедни алеи.

Едната е по бул. „Витоша”.

Другата – тръгва от Руски паметник и минава точно от там, от където трябва. Покрай Пирогов.

Едната се ползва в повечето случаи от пешеходците, защото се знае, че там вече е пешеходна зона.

Другата също се ползва от пешеходците. И от велосипедисти де.

Парадокс има, защото на всякъде по нея, човек може да види знака за инвалиди.
Т.е. намека е ясен:
„Ако караш ВЕЛОКОЛЕЛО по втората велосипедна алея, за която става дума – скоро можеш да станеш и инвалид.”

Ето защо тя минава и в близост до Пирогов!
За да ви е по-лесно.

От месец се придвижвам с колелото.
Дестинакцията е: Стадион „Георги Аспарухов” – „Цар Борис III”

И всички шофьори се опитват да ме убият!
Въпреки, че минавам през паркове, градинки и в повечето случаи по тротоарите.

Преди да ви кажа изпитан и доста безопасен маршруто по това трасе ми се иска да спомена нещо много важно:

Според закона за движение по пътищата, на велосипедистите им е забранено да се движат по тротоара.

Е да, ама преди време на едни такива тротоари намазаха с жълта боя, която предлага някакво жалко подобие на „велосипедни алеи”.

Сега няма боя по тях.
А и никой полицай не се е опитал да ми напише акт, за неправилно придвижване на велосипедист по тротоара.
Иначе – всеки ден виждам такива. По много!

И всеки ден шофьорите се опитват да ме убият! За сега – неуспешно!

Първият ми случай беше с едно такси. Пред камери и пред пътен полицай, който стоеше във вишката си, но ръцете му бяха заети.
След случката го гледах дълго и втренчено, а той дори и не ми намигна.
Определено не беше „скрита камера”.

Веднъж на „Алабин” стреснах един шофьор.
От една от преките, той се беше изнесъл доста напред в улицата и аз реших, че ако ми е мил живота – трябва да мина зад него. Точно тогава, когато минавах край задната му броня, друг шофьор му даде знак да мине малко назад.
Видях само фаровете за задна, но се движех бавно, а имаше и пешеходци.
Ситуацията беше такава:
Или аз да прегазя много пешеходци и той да ни довърши всички, или той да бутне само мен.

За щастие – той ме видя, но се уплаши. Аз също се уплаших!
Минах от другата страна на колата и му благодарих, че е спасил левия ми крак от счупване.

Вчера пък, един симпатяга с джип (четвърта кола след яркочервеното на светофара) също се опита да ме убие.
Вече се бях качила на велосипедната алея, маркирана със знака за инвалиди. Точно срещу Пирогов. Светва ми зелен светофар, изчаках 3 коли да се изнесат, а чичкото с джипа си беше от другата страна на кръстовището. В момента, в който тръгнах да пресичам – той се озова от ляво на мен и се опитваше да се изнесе от кръстовището.

Не издържах! Спрях точно пред него и с жест и няколко думички го попитах какво прави?
А той насреща ми само клати облата си глава с тъмни очила.

Казвам ви! Всички шофьори се опитват да ме убият!
За мое щастие – все неуспешни остават опитите им!

Имах и един интересен случай с тролей, но за него не ми се иска да си спомням.
Само искам да замоля за малко повече толерантност.

На първо място искам да помоля велосипедистите да се обозначават по-добре на пътя и да ползват каски.

На второ място искам да помоля пешехдците да не ме гледат втренчено вървейки срещу мен и да не спират насреща ми от почуда. В някои случаи тази почуда може да нанесе телесни повреди както на вас, така и на мен.

На трето място искам да помоля шофьорите да са по-съобразителни и да спазват малко по-голяма дистанция спрямо велосипедистите. Поне докато се изградят велосипедни алеи.

И последно: ГЛЕДАЙТЕ В ОГЛЕДАЛАТА ПРЕДИ ДА ОТВОРИТЕ ВРАТАТА!
The Door Trick е най-опасното нещо за един велосипедист.

Благодаря за вниманието!
Желая на всички толерантност и топла храна!

подпис: велосипедистката с каска

Няма коментари:

Публикуване на коментар