четвъртък, февруари 19, 2009

06.11.2006 14:13 - За музеите, войничетата и женската мода...

Влизали ли сте скоро в Националния Военноисторически Музей?

Много е хубаво там да ви кажа. Много! Имам доста голям сантимент към него. И няма как да е иначе. Там ме свали младежа. Докато се катерех безцелно по танковете и камионите в двора, той от долу ми даваше безценна информация за тях. Докато не се подхлъзнах и не паднах от един танк.

Милитъри Лав. Какво да се прави.

Не, той не е войник. И не беше, когато се случи случката. И сигурно няма да е. Защото скоро нали знаете. Промени в казармите. Вместо спални отделения ще има блокове, а вместо наборници, ще има наемници.
Разликата е само няколко букви, но как променя смисъла, а?

Но да оставя сантиментите и играта на думи и да се върна на основната ми идея.

Заглеждали ли сте се скоро по девойките по улиците?
Мъжете единодушно ще отговорят ДААААААААА!
Жените... и те се заглеждат. Дори повече, отколкото мъжете. За да си сверят часовника, един вид.

Признавам! И аз се заглеждам. Но тук е проблема. Или аз не съм в ред или модата е ненормална.

Повечето момичета се носят така, сякаш вместо раница са нарамили пушка. Т.е. втъкнали си панталонките в ботушките и маршируват гордо по улиците. Като войничета. Крачат смело! Само дето не си припяват „велик е нашия войник”, защото войниците ни от много време не са велики.
А и голяма част от тези момичета сигурно не са запознати в българските военни униформи. Ако бяха, веднага щяха да извадят дънките от ботуша и да се изчервят.

Ето ви един кратък урок по униформи:


Това, уважаеми момичета са старши подофицери от 9 пехотен полк през 1915 г., т.е. Първа световна война 1914 -1918 г.


А това тук е Българска земска войска - завеждащия инженерната част, командирите на северната рота, софийската полурота и др., 1879 г.


На горната снимка виждаме Юнкери, 1880 г.


А на тази снимка се вижда Топографско отделение, Първа световна война 1914 -1918 г.

А сега, за финал:
Тържествено връчване на бойно знаме, 1952 г.


Мили момичета,

Нямам нищо против да ми крачите униформени, ама поне и за мундирите помислете.
Повече за изяществото на този вид облекло, можете да намерите в самия Национален Военноисторически Музей или на адрес в интернет:

http://www.md.government.bg/nvim/_bg/un.html

p.s. Благодаря от сърце на НВИМ за снимковия материал. И за всичко, което съм видяла в музея.

Няма коментари:

Публикуване на коментар