четвъртък, февруари 19, 2009

10.05.2007 10:43 - А ти гражданино – ПЛАТИ ЛИ СИ ДАНЪЦИТЕ?

По някога не разбирам защо сблъсъците ми с административния апарат са толкова болезнени.
Не, не се притеснявайте, аз ще си платя данъците, но друго ме притеснява...
Мина повече от месец, от сладкия момент в който аз и младежа се мъчихме над декларациите. По-скоро над моята деклараця.
Като руса мома, винаги ми е било доста трудно да схвана що е то „логиката на един държавен служител”.

За справка – можете да проверите тук!

Признавам:
Аз съм неспособна да си попълня данъчната декларация.
Просто не виждам смисъл в това.

Миналата година, отидох при счетоводителката и с невинен поглед и казах, че не мога да се справя с пущината.
Тогавя тя ми помогна. Всъщност... Попълни ми декларацията ОТ – ДО!

Тази година реших друго!
След като съм се научила да готвя мусака и да правя баница, е крайно време да си попълня сама декларацията.

В началото беше лесно.




Започваш с личните си данни и аз като виден представител на copy-paste поколението преписах всичко от личната си карта.

След това се започнаха мъките. И за да видите нагледно как страдах, а покрай мен и моето момче – прилагам снимков материал:

След попълването на личните данни се предадох.



Моето момче, нали си е математик... Се захвана с подредените ми документи:



Тук трябва да добавя, че в малката ни стая има голямо бюро с компютър, малко шкафове, легло, библиотека, разни други мебели заемащи място, велосипеди (два броя) и един огромен недовършен пъзел от 2000 парчета, на който още не му е дошло времето за в блога. Т.е. Всичкото останало свободно място бе заето от документите:





Това се случи преди месец – месец и нещо.
Днес съм твърдо решена да си платя данъците. Деня на Победата мина и аз съм готова да победя за пореден път администрацията.

Само едно нещо ме притеснява...
Защо, след като армия от счетоводители всеки месец дават подробна информация за това колко съм получила, колко ми е удържано и т.н.... Защо НАП не ни изпращат една мъничка бележчица на която да пише колко още имам да довнасям? Или колко имаме да взимаме от НАП?
Толкова е лесно! Цялата информация я имат!
Но не!... Защо да става по лесния начин, като може да е трудно за всички? От една страна за нас, а от друга за тях...

Хайде, пожелавам си успех.
И на вас желая същото!

Няма коментари:

Публикуване на коментар