четвъртък, февруари 19, 2009

06.08.2008 22:17 - Bjork - босата пеперуда на бурите

Подготовката за този концерт бе най-дългата такава. Първо, защото още преди 4-5 месеца се уговорихме с няколко приятели да отидем до Истанбул и да я гледаме на живо.

Те поеха инициативата за билетите и резервацията на хотела, а аз общо взето чаках всичко на готово. До последно не можех да повярвам, че ще отида на неин концерт.

Не стига това, че грам не изпитвах никакво вълнение до последно, но срещах и пълно безразличие от страна на всеки, на който казвах с усмивка: "А аз ще ходя на концерт на Bjork".

"Винаги съм се чудил какви хора ходят на концертите на Bjork!" каза през смях един от тях. Такива коментари за времето до трети август, когато се случи събитието, чувах почти всеки ден и до някъде това уби съвсем първоначалния ентусиазъм.

Концертът щеше да е на доста известното място за подобни прояви Kurucesme Arena. Преди да се разсмееш заради името е хубаво да се поинтересуваш кой е свирил там. Лени Кравиц (Lenny Kravitz), Judas Priest и Марк Нофлър (Mark Knopfler) са в списъка на Куручешме за последните два месеца.



Нямах грам настроение до момента, в който не чух от колоните някаква странна китайска или японска опера. Не мога да кажа със сигурност за народността на музиката, но ме развесели доста.

Всъщност, преди всеки концерт на Bjork от настоящото й турне звучи една и съща музика. Тази, за която споменах.

По план концертът трябваше да започне в 9 вечерта, но като човек, свикнал с огромните закъснения по родните концерти бях повече от сигурна, че това няма как да стане.

"Ще видиш колко много ще се промени сцената, малко преди да започне концерта" каза един от приятелите, с които бях, когато забеляза, че не съм доволна от чисто празната сцена.

Беше прав.



Учудващо, концертът започна в 21:15 - подобна точност в България? Забрави!

Нямаше подгряващи банди - само Bjork на 100% и до край!

Всички песни бяха изпяти на един дъх, а ако си любопитен какво пропусна - ето ти сет листа, за да съжаляваш истински:

BRENNID DIT VITAR (walk in)
EARTH INTRUDERS
HUNTER
PAGAN POETRY
DESIRED CONSTELLATION
THE PLEASURE IS ALL MINE
JOGA
OVERTURE
IMMATURE
ARMY OF ME
TRIUMPH OF A HEART
FIVE YEARS
COVER ME
WANDERLUST
HYPERBALLAD
PLUTO

Бис:
ANCHOR SONG
DECLARE INDEPENDENCE

Концертите на Bjork не са обикновени концерти
! Усещането е сравнимо единствено с операта. Звучи невероятно и няма да ми повярвате, докато не отидете да я видите на живо. Съветвам ви да го направите при първа възможност. И не се притеснявайте от това, че ви е малко "истерична".

На концертите няма и помен от това - само стегнати изпълнения и бас, от който мислех, че ще ми потече кръв от ушите.

p.s. Имах известни притеснения, че Bjork може да се изпусне и да каже нещо по темата за кюрдите, но за щастие не го направи. Очевидно горчивия опит от концерта в Шанхай още й държи влага.

p.s. 2 Искаше ми се да кача и клипчета, но през два браузара не се получи... Ето поне линковете, за да видите поне малко от представлението :)

Линк 1, Линк 2 и най-важният Линк 3

Няма коментари:

Публикуване на коментар