четвъртък, февруари 19, 2009

14.09.2008 20:42 - Цяла седмица, за да й чуя гласа

Много от близките ми и приятелите са наясно, че скоро се сдобих с Горица.

Горица е доста екзотичен модел мотоциклет, а моя още по-екзотичен, защото е с манивела.

Когато я взех бях запозната с факта, че това е единственото ендуро, на което мога да се кача. Ниско, женско, кротко четиритактово животинче само с 20 коня и 2-3 магарета за разкош.

Но не си давах сметка в колко неприятно състояние се намира самият мотор.

Купен е от Гърция в потресаващ вид. Предните собственици бяха направили основен ремонт на двигателя, което се оказа доста голям плюс, но в последствие осъзнах как един резервоар и много рядък карбуратор могат така да ти стъжнят живота, че да се чудиш от де имаш тия сочни псувни в речника си.

Емо и Боряна са пичове и ни предупредиха за "малките" проблеми, а аз като вечен оптимист си казах: "Спокойно, не може да не намеря части за пущината".

Това, с което разполагах след покупката:

Много нестабилно работещ мотоциклет със склонност към неочаквано гаснене и изключително триден за палене.

Течове на масло от двигателя. В последствие се оказаха няколко съвестно недозавити болта, които собственоръчно натегнах.

Резервоар в ужасно състояние и с толкова много ръжда в него, че беше избила отвън.

Карбуратор пред издихание с две скъсани и лепени многократно мембрани.

С "присадена" манивела от друг мотоциклет, което правеше паленето почти невъзможно. Стартер - няма.

Закъсана седалка.

Това, с което разполагам сега: Почти нов на вид мотор.

С изчистен по трудния, но далеч по-ефективен начин резервоар.

Отнето време: 3 дни усилен труд.

Нужни средства:

Секач, за да се отвори прецизно резервоара (без никакви загуби на метал). Ъглошлайф и специален диск с телени четки за остъргване на едрите частици. Ръждопреобразувател, за финната работа. Телоподаващо за "точкова заварка" и добрия стар електрожен за грубата работа + малко шлайфане за след това. Кит за изглаждане на неравностите, малко шкурка и един спрей с боя.

Цена: Безценен. Все пак татко го е правил за малката си дъщеричка.

Нова седалка

Отнето време: половин ден

Нужни средства:

Добър тапицер с остър нож, ножовка, хубава кожа и малко шевове.

Цена: 40 лв.

"Нов" карбуратор

Отнето време: един ден за покупка и още 2 за вкарване в експолатация

Нужни средства:

Автомобил, лична карта и парички за бензин за разходка до Солун. С вещи напътствия от други колеги намерихме без проблем нужната улица и нужния магазин. Там чакахме три часа за да го доставят. Втора ръка.

Цена: 100 евро (когато нямаш друг шанс да го набавиш, а и нямаш време - цената се преглъща с повечко студена вода)

Оригинална манивела

Отнетото време бе същото като при карбуратора, защото ни ги доставиха заедно.

Цена: 30 евро (това в скобите по-горе важи и за манивелата. С още малко студена вода)

Нова свещ.

Старата приличаше на негърче.

Пиша всичко по-горе за да ми олекне, че след малко повече от седмица чух отново нежния глас на Горица. Замесените в тази авантюра са както следва:

Емо и Боряна, аз, младежа, брат ми, татко и търговците в Солун.

Препятствията: една шепа кал и още две ръжда извадени от резервоара, поне литър изтекъл бензин, два успешни опита за удавяне на "новия" карбуратор. Заради сериозните ми съмнения, че в Солун са ме минали здраво той мина на тестове през "аеродинамичния тунел на татко" с помощта на прахосмукачка "Тайфун". Много бутане и сълзи в очите когато запали.

Как да не съм доволна сега?

Това, което ми остава:

Закачане на мигачите и минаване през КАТ.

Пожелайте ми успех, а когато всичко премине - ще кача снимки на Горица (Yamaha XT 225 Serow).

Няма коментари:

Публикуване на коментар